Generalforsamlinger og vejsyn


Der holdes generalforsamling hvert andet år (lige år) i Grundejerforeningen og vejsyn hvert andet år.


Generalforsamlingen i 2022



søndag d. 17. juli 2022 hos Naja og Brian, Klitbakkevej 53


Der var parole kl. 10, hvorefter der var vedligeholdelse af vej og beplantning.


Generalforsamling kl. 12 og herefter frokost.

 

Deltagerne:

Klitbakkevej 38:     Bo Vammen Larsen og Tina Gjedsted

Klitbakkevej 47:     Christen Søndergaard

Klitbakkevej 49:     Hanne Halberg

Klitbakkevej 51:     Peter og Susanne Jørgensen

Klitbakkevej 53:     Naja og Brian Leander

Lyngmarkvej 3:      Karen Rud Michaelsen - Kjeld Sørensen

Lyngmarkvej 5:      Anne Wraae og Benny

Lyngmarkvej 6:      Anne-Marie Kirkelund Andersen

Lyngmarkvej 8:      Hanne Kristiansen og Svend Tøfting

Lyngmarkvej 10:    Kjeld og Margrethe Hermansen

Lyngmarkvej 12:    Alice Palsnov og Henning Jakobsen

 

Mad og drikke blev leveret af foreningen.


1. Velkomst.

Svend bød velkommen.

 

2. Valg af dirigent

Svend blev valgt til dirigent.

 

3. Orientering fra bestyrelsen

Nyt affaldssystem

Der var generel tilfredshed med det nye affaldssystem.

 

Vejvedligeholdelse

Vejen er i fin stand. Og den skal blot vedligeholdes med grus i slaghullerne.

Svend takkede for, at medlemmer løbende havde lagt grus i slaghullerne.

Det betyder også at de ikke bliver store.

 

Peter oplyste, at der er for store sten i det grus vi får fra kommunen. Svend vil bede om grus uden store sten ved næste leverance.


 Beplantningen.

Anne var glad for mulighederne for fælles flisning af træer, som i marts, hvor Lyngmarkvej 4,5 og 8 havde delt udgifterne. Svend oplyste, at han vil tage initiativ til et lignende arrangement i marts 2024.

 

Bjørnekloer.

Der er nu kun ganske få bjørnekloer. Så det er under kontrol.

 

I4. Internet www.carstensklit.dk

Adresseliste blev sendt rundt. Svend opdaterer den på hjemmesiden.

 1. Aflæggelse af regnskab.

Der er 25.107.- på kontoen.

Svend takkede for, at alle have betalt kontingent i god tid.

Kontingentet forbliver fortsat 300.- pr år.

 

5. Indkomne forslag

Der er ikke indkommet forslag.

 

6. Valg af bestyrelse.

Peter, Bo og Svend blev valgt med applaus.

 

7. Evt.

Kjeld og Margrethe, Lyngmarkvej 10 vil gerne holde generalforsamling i 2024. De kan ikke deltage næste år.

 

Claus og Lisbeth, Klitbakkevej 43 har tidligere tilbudt at være værter. Det blev foreslået, at de holder vejsyn og frokost i 2023, hvis de kan.

 

 

Liste over generalforsamlinger og vejsyn.

 

2004: Lyngmarkvej 8 - Hanne og Svend

2006: Lyngmarkvej 6 - Holger og Ingeborg

2008: Lyngmarkvej 3 - Kjeld og Karen

2010: Klitbakkevej 38 - Tina og Bo

2012: Lyngmarkvej 12 - Kjeld og Margrethe

2013: Klitbakkevej 49 - Hanne Halberg - Vejsyn

2014: Lyngmarkvej 12 - Gitte Palsnov og Dan – Alice Palsnov og Henning

2015: Klitbakkevej 47 - Vibeke og Kristen – Vejsyn

2016: Lyngmarkvej 5 - Anne og Benny

2017: Klitbakkevej 55 - Jakob – Morten – Jens – Vejsyn og frokost

2018: Klitbakkevej 51 - Susanne og Peter

2019: Klitbakkevej 47 - Vibeke og Kristen - Vejsyn og frokost

2020: Klitbakkevej 49- Hanne Halberg

2021: Lyngmarkvej 8 - Hanne og Svend– Vejsyn og frokost

2022: Klitbakkevej 53 - Naja og Brian

 

 




Generalforsamlinger og vejsyn



Der holdes generalforsamling hvert andet år (lige år) i Grundejerforeningen og vejsyn hvert andet år.


Generalforsamlingen i 2020


 

Referat af generalforsamling i Grundejerforeningen for Carstens Klit

 

søndag d. 12. juli hos Hanne Halberg,  Klitbakkevej 49

 

Der var parole kl. 10 hvorefter der var vedligeholdelse af vej og beplantning.

 

Generalforsamling kl. 12 og herefter frokost.

 

Deltagerne:

Klitbakkevej 43:     Claus og Lisbeth Pedersen

Klitbakkevej 38:     Bo Vammen Larsen og Tina Gjedsted

Klitbakkevej 47:     Vibeke Budolfsen og Christen Søndergaard

Klitbakkevej 49:     Hanne Halberg

Klitbakkevej 51:     Peter og Susanne Jørgensen

Klitbakkevej 53:     Naja og Brian Leander

Lyngmarkvej 2:      Birgitte og Per Mejer Christensen

Lyngmarkvej 3:      Karen Rud Michaelsen - Kjeld Sørensen

Lyngmarkvej 5:      Anne Wraae og Benny – Sofie, Rasmus, Knud og Hans

Lyngmarkvej 6:      Jens og Anne-Marie Kirkelund Andersen

Lyngmarkvej 8:      Hanne Kristiansen og Svend Tøfting

Lyngmarkvej 12:    Alice Palsnov og Henning Jakobsen

 

Mad og drikke blev leveret af foreningen.

Foreningen betaler frokost for 2 voksne pr husstand - børnebørn deltager gratis.

 

1. Velkomst – især til de nye medlemmer.

Svend bød velkommen til de to nye medlemspar:

Klitbakkevej 43:     Claus og Lisbeth Pedersen

Klitbakkevej 53:     Naja og Brian Leander

 

1. Valg af dirigent

Svend blev valgt til dirigent.

 

2. Orientering fra bestyrelsen

Nyt affaldssystem

Der blev i begyndelsen af juni etableret nyt affaldssystem med aflevering ved affaldsøer. Der er udbredt tilfredshed med ordningen. Svend takkede Harerenden for også at ville forvalte for vores område. Vi skal fremadrettet betale 600.- mere til Harerenden og tilsvarende mindre til Hjørring kommune.

 

Vejvedligeholdelse – kørsel med store køretøjer

Svend oplyste at vejen er i god stand, men at vi skal sikre at store biler kan komme rundt. Der skal jo i det kommende år bygges på både Klitbakkevej 51 og 53.

Det blev aftale at Svend tager kontakt til kommunen med henblik på at få fyldt grus depotet op.

 

Beplantningen.

Bestyrelsen opfordrer til at holde træbeplantningen i en rimelig højde.

 

Bekæmpelse af bjørnekloer

Der er nu kun få bjørnekloer i området.

  

Internet – www.carstensklit.dk

Svend oplyste, at bestyrelsen vil vise de persondata, som var sendt ud til generalforsamlingen, med mindre medlemmerne meddeler andet.

 

3. Aflæggelse af regnskab.

Regnskabet var udsendt på forhånd. Det viste et indestående på kontoen i Sparekassen Vendsyssel på 27.943.-,

 

Svend havde et udlæg på 855.- til internet og blomster i forbindelse med bisættelsen af Holger Jørgensen.

 

Svend noterede med tilfredshed, at alle havde betalt kontingent.

 

Det blev besluttet at fastholde et årligt kontingent på 300.-, som primært går til den årlige frokost.

 

4. Indkomne forslag

Der var ikke indkommet forslag.

 

5. Valg af bestyrelse.

Svend, Peter og Bo blev genvalgt med applaus.


6. Evt.

Bo og Peter oplyste, at de havde fået stjålet byggematerialer. Det blev aftalt, at hvis andre oplever tilsvarende, bedes det oplyst til Svend. Bestyrelsen vi så tage det op.

 

Vejsyn og frokost 2021 holdes hos Svend og Hanne i søndag d. 18. juli 2021.

 

Vejsyn/generalforsamling og frokost 2022 afholdes hos Claus/Lisbeth søndag d. 17. juli 2022. Hvis de er forhindret afholdes den hos Kjeld og Karen.




Generalforsamling 2018


Generalforsamling 2018 blev afholdt søndag d. 15. juli 2018  hos  Susanne og Peter, Klitbakkevej 51.


Se referatet her.





Vejsyn 2017

Vejsynet blev afholdt søndag d. 16. juli hos Jakob, Klitbakkevej 55. Vi havde parole kl. 10 og fælles frokost kl 12. Næsten alle lodsejere var mødt.

Vejret var ikke for godt men et telt løste dette lille problem. Og vi fik en god eftermiddag.

Næste års parole og generalforsamling afoldes søndag d. 15. juli 2017 hos Peter os Susanne Klitbakkevej 51.

Parceller:

Bestyrelsen

Svend Tøfting fmd.

Wibroesvej  8

9000 Aalborg

2271 1837

Bo Vammen Larsen

Pilevej 1,

9530 Støvring

98374822  

Peter Thirup Jørgensen

Jonas Liesvej 8-10

9381 - Sulsted

Generalforsamling 2016



Generalforsamling 2016



Referat fra generalforsamling i Grundejerforeningen for Carstens Klit


søndag d. 17. juli 2016 Lyngmarkvej 5 hos Anne og Benny


Deltagerne:

Klitbakkevej 38: Bo Vammen Larsen og Tina Gjedsted

Klitbakkevej 47: Vibeke Budolfsen og Christen Søndergaard

Klitbakkevej 49: Hanne Halberg

Klitbakkevej 51: Peter og Susanne Jørgensen

Klitbakkevej 55: Jakob Mølsted Pedersen

Lyngmarkvej 2: Birgitte og Per Mejer Christensen

Lyngmarkvej 3:  Karen Rud Michaelsen - Kjeld Sørensen

Lyngmarkvej 5: Anne Wraae og Benny

Lyngmarkvej 6:  Jens og Anne-Marie Kirkelund Andersen

Lyngmarkvej 8: Hanne Kristiansen og Svend Tøfting

Lyngmarkvej 10: Margrethe og Kjeld Hermansen

Lyngmarkvej 12: Gitte Palsnov og Dan – Alice Palsnov og Henning


Velkomst.

Svend bød som formand alle velkommen.


Svend takkede for det store fremmøde og hilste endvidere fra John og Esther Gundgaard, der desværre ikke kunne deltage. Svend har aftalt med Johns og Esthers nevø Peter Andersen, der nu bruger sommerhuset, at han tilføjes kontaktlisten.


1. Valg af dirigent

Svend blev valgt. 


2. Orientering fra bestyrelsen

Vejvedligeholdelse

Svend oplyste at vi har aftale med Hjørring kommune om, at de leverer grus gratis mod at vi så vedligeholder vejen. Vi fik fyldt de grusdepoter op i marts 2015 og der er fortsat til flere år. Svend takkede Christen for at stå for modtagelse af gruset. Han takkede også jens for at have høvlet midterrabatterne med sin traktor.


Svend fandt at vejen er i god stand, men opfordrede medlemmerne til at lægge grus i de huller, der vil opstå på vejen.


Beskiltning af Udsigtsstien.

Svend havde henvendt sig til kommunen og foreslået at der sættes ekstra skilte op for at det bliver lettere at finde Udsigststien. Kommunen har svaret at stien ikke indgår i kommunens stisystem mere og at de derfor ikke vil opsætte skilte.


Bekæmpelse af bjørnekloer

Svend oplyste, at det er den enkelte lodsejers ansvar at bekæmpe bjørnekloer på grunden, og at bekæmpelsen går nogenlunde.


Svend opfordrede til at lodsejerne fortsat holder godt øje.


Internet – www.carstensklit.dk

Svend opfordrede alle til at sende tekst og billeder til ham, som han så vil lægge på nettet. Mailliste blev sendt rundt, så evt. ændringer kunne noteres.


Vedligehold af overdrev.

Overdrevet ved Hunderup bæk er ved at vokse til. Bestyrelsen har derfor henvendt sig til Hjørring Kommune.


Kommunen er klar over, at klitten langsomt lukker til i bevoksning. De har endvidere meddelt, at der er en ny forpagter af arealet, og kommunen håber de nye kreaturer i år vil bide græsset mere ned end tidligere. Det vil give bedre muligheder for at komme ind og lave huller i bevoksningen, så overdrevs vegetationen kan bevares. Kommunen meddelte endvidere at de planlægger at rydde i løbet af vinteren 2016/17.


3. Aflæggelse af regnskab.

Svend oplyste at der er 31.578,57 på kontoen. Der har ikke været væsentlige udgift de seneste 2 år bortset fra udgifter til mad og drikke ved generalforsamlingen i 2014.


Der er enkelte, der ikke har betalt kontingent. Svend rykker for betalingen.


Økonomien ser fin ud – og derfor betales generalforsamlingsmenuen i også år af grundejerforeningen. Det blev udtrykt ønske om at fortsætte denne ordning.


Regnskabet blev godkendt, og det blev besluttet at fastholde kontingentet til 300.- årligt.


4. Indkomne forslag

Der var ikke indkommet forslag.

 


5. Valg af bestyrelse.

Bestyrelsen har de seneste to år været Anne Wraae, Bo Vammen Larsen og Svend Tøfting.


Anne så gerne en anden i bestyrelsen end hende. Peter blev herefter valgt til bestyrelsen med applaus.


6. Evt.

Der afholdes generalforsamlinger i lige og i de ulige år er der parole uden efterfølgende generalforsamling, hvor nogle arbejder og andre dyrker de sociale relationer.


Arrangementerne afholdes altid i søndagen op til uge 29.


Næste år foregår parolen hos Jakob Klitbakkevej 55 kl 10. søndag d. 16. juli 2017.


Næste generalforsamling afholdes søndag d. 15. juli 2018. Stedet meddeles senere.


Adresselisten blev sendt rundt og Svend opdaterer hjemmesiden.


Svend takkede Anne for hendes indsats i bestyrelsen.


ref.: Svend



Vejsyn juli 2015




Generalforsamling 2014

Referat fra generalforsamling i Grundejerforeningen for Carstens Klit


søndag d. 13. juli 2014 Lyngmarkvej 12

hos Gitte Palsnov og Dan – Alice Palsnov og Henning


Dagen startede med parole kl. 10 og efter vejbesigtigelse og vedligeholdelse (hårdt arbejde) blev der afholdt generalforsamling kl. 12. 30.


Velkomst.

Svend bød som formand alle velkommen.


Deltagerne var:

Klitbakkevej 47: Vibeke Budolfsen + Christen

Klitbakkevej 49: Hanne og Ole Halberg

Klitbakkevej 51: Peter og Susanne Jørgensen

Lyngmarkvej 2: Birgitte og Per Mejer Christensen

Lyngmarkvej 3: Karen Rud Michaelsen - Kjeld Sørensen

Lyngmarkvej 5: Jens og Anne-Marie Kirkelund Andersen

Lyngmarkvej 6: Anne Wraae

Lyngmarkvej 8: Hanne Kristiansen og Svend Tøfting

Lyngmarkvej 10: Margrethe og Kjeld Hermansen

Lyngmarkvej 12: Gitte Palsnov og Dan – Alice Palsnov


Svend hilste endvidere fra John og Esther Gundgaard, der desværre ikke kunne deltage og fra Bo og Tina, der er til fødselsdagsarrangement i Barcelona.


Herefter var der en præsentation fra deltagerne. Birgitte og Ole (Lyngmarkvej 2), fik som nye beboere i området en speciel velkomst.


1. Valg af dirigent

Anne Wraae blev valgt.


2. Orientering fra bestyrelsen

Vejvedligeholdelse

Svend oplyste at Ole – indtil han blev syg - løbende har vedligeholdt vejen og at den er i udmærket stand. Vi har en aftale med Hjørring kommune om, at de leverer grus gratis mod at vi så vedligeholder vejen. De to grusdepoter blev fyldt op i efteråret 2010 og der er fortsat meget grus.


Skiltet på hjørnet af Klitbakkevej og Lyngmarkvej er blevet rettet op.


Bekæmpelse af bjørnekloer

Svend oplyste, at det er den enkelte lodsejers ansvar at bekæmpe bjørnekloer på grunden, og at bekæmpelsen går nogenlunde. Det går rimeligt med bekæmpelsen.


Der er sprøjtet på Krabbes tidligere grund – nu Fritz Bjerres grund. Der nedklippes og sprøjtes løbende af naboerne, så bjørnekloene holdes nede.


Ved bækken er der næsten ingen bjørnekloer tilbage.


Der er leveret en dunk Round Up af Anne Marie (Lyngmarkvej 6). Det står fortsat sammen med en sprøjte med Round Up i Vibekes carport til fri afbenyttelse for bekæmpelse af bjørnekloerne.


Internet – www.carstensklit.dk

Svend opfordrede alle til at sende tekst og billeder til ham, som han så vil lægge på nettet. Mailliste blev sendt rundt, så evt. ændringer kunne noteres.


Nørlev Naturfond.

Bestyrelsen har for to år siden betalt 1000.- til Nørlev Naturfond, som arbejder på at sikre afgræsning m.v. af indlandsklitterne. Fonden kunne ikke rejse kapital nok, og der er i mellemtiden på landsplan afsat midler til formålet. Derfor har vi fået pengene retur.


Nyt medlem.

Svend bød de nye medlemmer velkommen.


3. Aflæggelse af regnskab.

Svend oplyste at der er 29.001,17 på kontoen. Der har ikke været væsentlige udgift de seneste 2 år. Stort set alle har betalt kontingent og vi har fået 1000.- retur fra Nørlev Naturfond. Hertil kommer mindre udgifter til hjemmesiden.


Der er enkelte, der ikke har betalt kontingent. Svend rykker for betalingen.


Da flere har svært ved at huske, hvornår pengene skal indbetales, foreslås det, at kontonummeret til kontingentindbetaling ligger på hjemmesiden.  Betaling foretages til Sparekassen Vendsyssel på kontonummer 9070 150-58-07096.


Ellers ser økonomien fin ud – derfor betales generalforsamlingsmenuen i år af grundejerforeningen.


Regnskabet blev godkendt, og det blev besluttet at fastholde kontingentet til 300.- årligt.


4. Indkomne forslag

Bestyrelsen foreslog drøftelse vedr. rydning af beplantning langs vejen næste forår og fælles indsamling af affald. Svend betonede at vi bør holde beplantningen nede så Carstens Klit kommer til at ligne en skov, men at nedskæringer skal gennemføres efter gensidige aftaler.


Det blev aftalt, at Svend i maj 2015 melder ud, om der er nogen, der vil arbejde sammen om at få beplantning kørt væk.


Vognmanden i Tornby (Tornby Entreprenør APS, tlf. 98942217/mobil: 40455074, mail: jens@tornby-enterprenoer.dk) giver gode tilbud på kørsel af affald.


Fritz, Lyngmarkvej nr. 4 vil gerne være behjælpelig med store vogne, hvis der skal fældes store træer og køres væk.


5. Valg af bestyrelse.

Bestyrelsen har de seneste to år været Anne Wraae, Ole Halberg og Svend Tøfting.


Bo blev valgt og erstatter dermed Ole i bestyrelsen. Ole blev absentia takket for det solide arbejde, han gennem årene har lagt i bestyrelsesarbejdet.


Ved næste generalforsamling 2016 opfordres de nye beboere til at stille op til bestyrelsen.



6. Evt.

Det blev spurgt ind til medlemskab af foreningen Harrerenden. Det er frivilligt, om man vil betale, men vi får vedligeholdt vejen til “Klinken”, så vi får noget for pengene, vi indbetaler.


Årlig parole:

Det foreslås, at der årligt er parole – i de ulige år uden efterfølgende generalforsamling, hvor nogle arbejder og andre dyrker de sociale relationer. Næste år foregår parolen hos Vibeke og Christen i Klitbakkevej nr. 47 kl. 10 . Datoen er søndagen op til uge 29: 12/7 2015.


Paroler og generalforsamling gennemføres fremover altid i søndagen op til uge 29.


Så næste generalforsamling afholdes søndag d. 17. juli 2016. Stedet meddeles senere.


Adresselisten blev sendt rundt og Svend opdaterer hjemmesiden.



Vejsyn 2013.

Vi havde vejsyn og social hygge søndag d. 14. juli 2013.  En hyggelig formiddag med kaffemik, vejreparationer og klipninger.

Generalforsamlinger

Generalforsamling 2012:

Først arbejde...så generalforsamling og så frokost........

Referat fra generalforsamling i Grundejerforeningen for Carstens Klit

søndag d. 15. juli 2012 Lyngmarkvej 10 hos Kjeld og Margrethe

Dagen startede med parole kl. 10 og efter vejbesigtigelse og vedligeholdelse blev der afholdt generalforsamling kl. 12.

Generalforsamlingen blev startet med en præsentationsrunde.

Deltagerne var:

Klitbakkevej 38:     Bo Vammen Larsen – Tina Gjedsted

Klitbakkevej 47:     Vibeke Budolfsen + Christen

Klitbakkevej 49:     Hanne og Ole Halberg

Klitbakkevej 51:     Peter og Susanne Jørgensen

Klitbakkevej 55:     Jakob Mølsted Pedersen

Lyngmarkvej 5:      Anne Wraae

Lyngmarkvej 8:      Hanne Kristiansen og Svend Tøfting

Lyngmarkvej 10:    Margrethe og Kjeld Hermansen

Lyngmarkvej 12:    Gitte Palsnov og Dan – Alice Palsnov og Henning

1. Valg af dirigent

Svend blev valgt med applaus

2. Orientering fra bestyrelsen

Vejvedligeholdelse

Svend oplyste at Ole løbende har vedligeholdt vejen og at den er i udmærket stand. Vi har en aftale med Hjørring kommune om, at de leverer grus gratis mod at vi så vedligeholder vejen. De to grusdepoter blev fyldt op i efteråret 2010 og der er fortsat meget grus.

Skiltet på hjørnet af Klitbakkevej og Lyngmarkvej trænger til udskiftning. Svend vil rette henvendelse til kommunen og bede med kikke på det.

Bekæmpelse af bjørnekloer

Svend oplyste, at det er den enkelte lodsejers ansvar at bekæmpe bjørnekloer på grunden, og at bekæmpelsen går nogenlunde.

Og der står fortsat en sprøjte med Round Up i Vibekes carport til fri afbenyttelse for bekæmpelse af bjørnekloerne.

Internet www.carstensklit.dk

Svend opfordrede alle til at sende tekst og billeder til ham, som han så vil lægge på nettet.

Nørlev Naturfond.

Bestyrelsen har bevilget 1000.- til Nørlev Naturfond, som arbejder på at sikre afgræsning m.v. af indlandsklitterne. Fondet har nu samlet 80.000.- og den vil nu søge eksterne fonde om støtte.

Nyt medlem.

Ole oplyste, at den tomme grund på lyngmarkvej 4 er blevet solgt. Det er til en landmand fra Løgstøregnen. Svend vil kontakte den tidligere ejer for at få adresse m.v. på køberen.

3. Aflæggelse af regnskab.

Svend oplyste at der er 22.144 på kontoen. Den væsentligste udgift de seneste 2 år har været en udgift på 6.380 til fælles bortkørsel af haveaffald i foråret 2011. Hertil kommer 1000.- til Nørlev Naturfond samt mindre udgifter til hjemmesiden.

Regnskabet blev godkendt, og det blev besluttet at nedsætte kontingentet til 300.- årligt.

4. Indkomne forslag

Bestyrelsen foreslog rydning af beplantning langs vejen næste forår.

Det blev aftalt, at bestyrelsen indhenter tilbud og der reserveres 5-8.000.- til formålet.

5. Valg af bestyrelse.

Bestyrelsen har de seneste to år været Anne Wraae, Ole Halberg og Svend Tøfting.

Der var genvalg med applaus

6. Evt.

Det blev fra forskellige deltagere opfordret til

·        At det højst køres med 20 km/t på vejene

·        At støjende maskiner anvendes med omtanke

·        At der afbrændes med omtanke

·        At hundeposer smides i egen skraldespand

Det blev aftalt at lave vejvedligeholdelse igen næste år  - uden efterfølgende generalforsamling. Det bliver søndag d. 16. juli 2013 med parole hos Hanne og Ole Klitbakkevej 49 med parole kl. 10.

Næste generalforsamling afholdes søndag d. 13. juli 2014 Lyngmarkvej 12 hos Gitte Palsnov og Dan – Alice Palsnov og Henning

Adresselisten blev sendt rundt og Svend opdaterer hjemmesiden.

ref.: Anna og Svend

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Generalforsamling18. juli 2010.

Der deltog 11 medlemmer i generalforsamlingen 2010.

Men først morgenparole.................

...så hårdt arbejde...........

...og så generalforsamling og frokost............

Referat fra generalforsamling i Grundejerforeningen for Carstens Klit

søndag d. 18. juli 2010 Klitbakkevej 38 hos Tina og Bo

Generalforsamlingen blev startet med en præsentationsrunde.

Deltagerne var:

Klitbakkevej 38:     Bo Vammen Larsen – Tina Gjedsted

Klitbakkevej 43:     John Gungaard

Klitbakkevej 47:     Vibeke Budolfsen

Klitbakkevej 49:     Hanne og Ole Halberg

Klitbakkevej 51:     Peter og Susanne Jørgensen

Lyngmarkvej 2:       Peter og Birgit Præstholm

Lyngmarkvej 3:       Karen Michaelsen og Kjeld Sørensen , Finn Lauritsen og Dorthe Michaelsen

Lyngmarkvej 4:       Karen Lise Krabbe

Lyngmarkvej 8:       Hanne Kristiansen og Svend Tøfting

Lyngmarkvej 10:     Margrethe og Kjeld Hermansen

Lyngmarkvej 12:     Dan og Gitte Palsnov

1. Valg af dirigent

Svend blev valgt med applaus

2. Orientering fra bestyrelsen

Vejvedligeholdelse

Ole oplyste at bestyrelsen løbende har vedligeholdt vejen og at den er i udmærket stand. Vi har en aftale med Hjørring kommune at de leverer grus gratis mod at vi så vedligeholder vejen. De to grusdepoter er nu tømte, og vi regner med at få dem fyldt op efter sommerferien.

Ole oplyste endvidere, at der er en dialog med Harrerenden vedr. tilskud til vedligeholdelse af Klitbakkevej. Der er 8-10 lodsejere der hvert år betaler 300.- direkte til Harrerenden. Bestyrelsen foreslår at der laves en aftale med Harrerenden og at Grundejerforeningen Carstens Klit betaler Harrerenden for vedligeholdelse Klitbakkevej. Vi kan så lettere påtale såfremt der mangler vedligeholdelse. Det blev aftalt, at bestyrelsen arbejder videre med dette. (Bestyrelsen har efter generalforsamlingen haft forhandlinger med Harrerenden, som ikke er særlig positive overfor forslaget. Bestyrelsen har derfor besluttet, at vi fortsætter som hidtil med direkte betaling til Harrerenden).

Det blev endvidere aftalt, at opfordre kommunen til at foretage en kraftigere beskæring af Udsigtsstien.

Bekæmpelse af bjørnekloer

Svend oplyste at det er den enkelte lodsejers ansvar at bekæmpe bjørnekloer på grunden.

John oplyste at Hjørring kommune har kontaktet ham vedr. bjørnekloer og at har de seneste to år har gjort en større indsats. Karen Lise Krabbe oplyste at hun ikke ønsker mere gift på grunden og i stedet vil indsamle.

Der blev aftalt, at der fremover står en sprøjte og Round Up i Vibekes carport til fri afbenyttelse for bekæmpelse af bjørnekloerne.

Internet www.carstensklit.dk

Svend opfordrede alle til at sende tekst og billeder til ham, som han så vil lægge på nettet.

3. Aflæggelse af regnskab.

Svend omdelte kontoudskrift for de seneste 2 år, som viste at alle 16 lodsejere havde betalt 500.- hver år. Der har kun været mindre udgifter til Round Up og Internet, så der er nu er 15.769.- på kontoen.

Regnskabet blev godkendt, og det blev besluttet at fastholde kontingentet på de 500.- årligt.

4. Indkomne forslag

Bestyrelsen foreslår rydning af beplantning langs vejen næste år og henstiller, at de enkelte lodsejere overvejer om der er høje træer der bør beskæres, således klitten ikke springer helt i skov og fjerner udsigten.

Det blev ved afstemning aftalt, at der i ugen efter påsken 2011 vil komme en lastbil rundt og hente de træer, grene m.v. der ligger på grundene så tæt på vejen at det kan løftes med bilens grab. Der indhentes tilbud og der skal maximalt anvendes 5000.-

Svend pointerede, at den enkelte lodsejer selvfølgelig bestemmer på egen grund. Der blev også opfordret til at medlemmerne kontakter de aktuelle lodsejere hvis de synes der bør beskæres på andre grunde.

5. Valg af bestyrelse.

Bestyrelsen har de seneste to år været Anne Wraae, Ole Halberg og Svend Tøfting.

Der var genvalg med applaus

6. Evt.

Tømning af septiktank. Vibeke oplyste at hun ikke havde fået tømt septiktank sidste år og derfor var nødsaget til at betale for tømning. Hun har forgæves forsøgt at få kommunen til at betale. Det blev aftalt at henstille til lodsejerne at de checker at der foretages tømning. Der foretages tømning i ulige år i forsommeren.

Bo oplyste at kan vil skaffe enkelte større sten til at ligge i svinget ved indkørslen til Klitbakkevej 49. De skal forhindre bilerne i at køre, hvor der ikke er tilstrækkelig bæreevne.

Svend oplyste at bestyrelsen har haft kontakt til kommunen vedr. afgræsning af kommunens arealer ved Hunderup bæk. Der er ingen kreaturer i år. Der er en lokalplanen for området som skal ”sikre fortsat afgræsning af hovedparten af arealerne”. Kommunen har oplyst at den nuværende lejer ikke har kunnet levere kreaturer til afgræsning i år. Benny i Lyngmarkvej 5 har vist interesse for at leje arealerne sammen med sin søn. Der har her været nævnt en model hvor interesserede kan købe ”anparter” i dyrene. Der var enkelte medlemmer af grundejerforeningen der kunne være interesseret heri, og det blev aftalt, at bestyrelsen skulle holde medlemmerne orienterede om hvad der sker.

Næste generalforsamling afholdes søndag d. 15. juli 2012 hos Margrethe og Kjeld, Lyngmarkvej 10.

ref.: Svend

Generalforsamling13. juli 2008.

12 medlemmer deltog i generalforsamlingen i 2008 hos Karen og Kjeld i Mikado. 

Tina og Anne henter borde til generalforsamlingen - men først skulle der ordnes vej.

Og så var der generalforsamling og hygge.

Referat fra generalforsamlingen i grundejerforeningen for Carstens Klit søndag d. 13.juli 2008 kl. 12-13.

Mødet blev afholdt hos Kjeld og Karen, Lyngmarkvej 3

der er lagt drænrør i svinget efter Klinken og ud for ”Halvtolv”

vejen er hævet i hullet ud for Vibeke. Til gengæld er der opstået en sø (større end den tidligere sø) på Vibekes grund

der er fyld grus på stien ved ”Halvtolv”

en entreprenør har kørt 2 læs grene væk

vi er næsten kommet bjørnekloerne til livs

der har været møde i Hirtshals for alle grundejerforeningerne i Hjørring Kommune. Ole var til stede og kunne referere, at Round Up blev anbefalet som det eneste effektive middel mod bjørnekloer, samt at det blev anbefalet, at vilde roser også skal bekæmpes

Svend henstillede endvidere, at lodsejerne tænker på at beplantningerne på Carstens Klit ikke bliver for høje. Det er vigtigt at bevare udsigterne fra Carstens Klit.

Under bemærkninger til Svend og Oles indlæg blev man enige om, at bestyrelsen skal diskutere tilskud til vejvedligeholdelse i Harrerendens Grundejerforening og komme med et oplæg til alle medlemmer. Vi betaler i dag 100 pr. husstand til vejvedligeholdelse, og flere fandt det rimeligt, at vi også betaler forholdsvis meget pr husstand, da vi benytter mest. Bestyrelses arbejder videre med sagen og tager kontakt til Harrerenden.

Deltagere:

Klitbakkevej 38:     Bo og Tina

Klitbakkevej 47:     Vibeke

Klitbakkevej 49:     Hanne og Ole

Klitbakkevej 51:     Peter

Klitbakkevej 55:     Lars, Jens og Jacob

Lyngmarkvej 2:       Peter og Birgit

Lyngmarkvej 3:       Karen og Kjeld

Lyngmarkvej 4:       Karen Lise Krabbe

Lyngmarkvej 5:       Anne og Benny

Lyngmarkvej 6:       Ingeborg og Holger

Lyngmarkvej 8:       Hanne og Svend

Lyngmarkvej 12:     Alice og Henning, Dan og Gitte

1. Velkomst og valg af dirigent

Svend bød velkommen og forestod en præsentation af deltagerne.

Herefter blev Kjeld valgt til dirigent.

2. Orientering fra bestyrelsen

Svend oplyste, at der løbende har været kontakt med Hjørring Kommune. Dette har medført, at

der igen er køer på det fredede areal

kommunen gratis leverer grus til vejen til vedligeholdelse af vejen

Ole oplyste at

3. Aflæggelse af regnskaber.

Regnskabet blev delt ud, og viser en saldo på kr. + 2.546,00.

For 2 år siden blev det besluttet at betale 500 pr. husstand, og bestyrelsen har med tilfredshed noteret at alle har betalt. Svend opfordrede alle til at betale rettidigt.

Fra bestyrelsen blev det foreslået, at vi fastholder kontingentet på kr. 500, -. Forslaget blev accepteret.

4. Indkomne forslag

·        Vibeke Budolfsen, Klitbakkevej 47 foreslog, at alle, der er interesserede i, at være med i en fælles  bekæmpelse hybenroser med hjælp fra Skov- og Naturstyrelsen, kontakter Ole eller Vibeke senest d. 15/8.

     P.t. er Ole, Vibeke samt Svend interesserede. Gungaard og Palsnov er ikke interesserede

·        Bestyrelsen foreslår, at der laves et hæfte med Carstens Klits historie. Man opfordres derfor til senest den 15/8 pr. mail eller med alm. post at returnere det udleverede papir samt at scanne eller sende gamle billeder til Svend.

5. Valg af bestyrelse.

Bestyrelsen bestod af Anne Wraae, Ole Halberg og Svend Tøfting.

Anne ønskede at stille sit mandat til rådighed, men da der ikke var nogle nye, der ønskede at opstille til bestyrelsen blev bestyrelsen genvalgt med applaus.

6. Evt.

Næste generalforsamling er d. 18/7 2010 hos Tina og Bo.

De, der ikke har opgivet deres mailadresse, opfordres til at gøre dette, da det letter kommunikationsprocessen betragteligt.

Bestyrelsen undersøger mulighederne for hvorledes vi kan få adgang til en trailer, der kan benyttes året rundt

De, der er interesserede i morgenbadning, opfordres til at møde ved stien ud for ”Halvtolv” hver dag kl. 8

                                                                                       Ref. Anne